noge-bose

Stopala su puno važnija nego što mislimo

Nekada smo se kretali puno više nego u današnje vrijeme i hodanje je bilo puno češće na našem dnevnom redu. Suvremeni čovjek postao je lijen na svim područjima života i zakon uporabe kaže: ako nešto ne koristimo, to zakržlja.

U osnovnoj školi imao sam probleme sa stopalima. Patio sam zbog “simptoma” zvanog “ravna stopala”. Liječnici su preporučili da što više hodam bos i “slučajnost” je htjela da smo morali od 5. do 8. razreda osnovne škole trčati bosi po sportskoj dvorani. Isprva mi se to činilo “čudno”. Ali – upravo to trčanje po dvorani pomoglo mi je da su se nakon nekoliko tjedana moja stopala preoblikovala i dobio sam karakterističan luk stopala.

Suvremen način života čovjeka doslovce “prisili” u neprirodno tjelesno držanje. Na poslu sve više sjedimo i premalo se krećemo. To nam dodatno oduzima energiju za vrijeme radnog dana. Da je naše tijelo u ravnoteži, potrebno je da tijelo držimo u pravilnom položaju i upravo u tome naša su stopala puno važnija nego što isprva mislimo.

U našem je stopalu 26 kostiju, 33 zgloba, 107 vezivnih tkiva i 19 mišića i tetiva. To znači da u oba stopala imamo 52 kosti, što je približno 25 % svih kostiju u našem tijelu. Impresivno, zar ne?

Tko bi mislio da je stopalo tako kompleksno sastavljeno. Znamo da se kuća bez dobrih temelja ruši i jednako važi i za ljudski hram. Ako nema dobrih korijena (čitaj: stopala), srušit će se.

Nažalost, za naša stopala brinemo se potpuno pogrešno i svoje bolove u gležnjima, mišićima ispod koljena, u koljenima, butinama “olakšavamo” ili s različitim tabletama ili s ortopedskom obućom. Svaka ortopedska obuća samo je štaka i nažalost ne jača naše mišiće stopala. Mnoge probleme, koje imamo sa stopalima, koljenima i potkoljenskim mišićima jednostavno bi riješili ako bi što više hodali bosi.

I sam sam napravio neke promjene na tom području i kućne papuče s debelim gumenim đonom zamijenio sam sa sasvim jednostavnim papučama s tankim kožnim đonom. Hodanje u njima čini mi se puno prirodnije i iskonsko i osjećam se više prizemljen.

Prije nekakva dva mjeseca sam u sportskoj trgovini vidio patike koje su mi se jako svidjele, a imale su i akcijsku cijenu. Vizualno su mi bile lijepe i o samoj udobnosti (u đonu bila je neka patentirana memorijska pjena) nisam imao primjedbi. Ali, kada sam bio u njima više od 20 minuta, osjećao sam se nekako “odzemljen”, bez dodira s tlom. Tada sam intuitivno zaključio da veća udobnost ulijeni noge, mišiće i tetive, a sve to odi do problema sa stopalima.

U tijelu su nam mišići zato da ih koristimo, da se krećemo, trčimo, da plešemo, da izvodimo različite tjelesne pokrete i da hodamo.

Čovjek je bio stvoren prije svega za hodanje. A danas važi pravilo da je bolje voziti se s (________) nego ići pješice. Ako idemo pješice na treći ili četvrti kat, održavamo svoju kondiciju, energiju i bolje zdravlje. O tome kako pravilno disati za vrijeme tjelesnih vježbi, pisao sam prije nekoliko dana u svom blogu zapisu.

Imam dosta prijateljica koje se bave masažama i imaju dosta klijenta koji dolaze kod njih na refleksnu masažu stopala. One su konstatirale kako mnoge žene imaju probleme sa stopalima jer veći dio dana nose (pre)visoke pete (štikle).

Hodanje u visokim petama prije svega ruši ravnotežu odnosno statiku tijela. Tijelo traži načine i rješenja kako bi tu porušenu ravnotežu ponovo uspostavilo. Bolovi koji se tim prilikama pojave, znak su da u tijelu nešto nije u redu i da su potrebne promjene.

Ako si žena i imaš probleme sa stopalima, nužno je da što prije ostaviš visoke pete i nabaviš si obuću u kojoj ćeš se osjećati prijatno, udobno, a istovremeno je i seksi. Nisu seksi samo visoke pete. I obuća bez visokih peta budi ženstvenost i seksualnu energiju.

Prije više od sto godina hodali smo u obući koja je imala kožne đonove i tako smo sve vrijeme bili povezani s energijom Zemlje ili drugim riječima – bili smo uzemljeni. Danas se u glavnom krećemo u obući s gumenim đonom i time se nažalost “odzemljavamo”. Preporuča se da svaki dan nekoliko vremena hodamo bosi po travi, pijesku ili zemlji. Ali: nikada ne hodajmo bosu na gradskom asfaltu jer se tamo nalazi puno štetnih tvari i preko stopala sve to sranje prelazi u naše tijelu.

Saznao sam i da je sve popularnija “barefoot” obuća. To je obuća za „bosonoge“. Njihov đon je potpuno drukčiji i ako odlučiš za prelazak na takvu obuću, preporučujem ti da to radiš postepeno. U primjeru prebrzog prelaza moguće su povrede stopala, gležnjeva i koljena. Naime, to je slično kao kad bi otišao na maraton bez prethodnih priprema jer tijelo nije spremno na takvu promjenu. Brojne mišiće godinama uopće nismo koristili i nisu se tako razvili.

bosa-stopala
Bar jednom mjesečno priušti si refleksnu masažu stopala.

I još nešto… preporučujem da svojim stopalima bar jednom mjesečno omogućiš i jedan jako prijatan doživljaj – refleksoterapiju. Ne samo stopala, cijelo tijelo bit će zahvalno za taj ugodan doživljaj. 🙂

P.S. Iznimno korisna, ne samo za mišiće nogu već i za cijelu ravnotežu tijela, je vježba kada stojimo na jednoj nogi. O tome sam pisao ovdje.

Podjeli dalje ...