socialna-rezonancija-praksa

Socijalna rezonancija u praksi

· Dužina čitanja: 7 min

Što je to socijalna rezonancija, koju sam prvi put spomenuo u jednom od prošlih zapisa, možeš pročitati ovdje. Taj blog zaključio sam s pitanjem: “Jesmo li spremni zaživjeti u socijalnoj rezonanciji?”

Vjerojatno je mnogim čitateljima palo napamet pitanje kako bi izgledala socijalna rezonancija u svakodnevnom obiteljskom, javnom, socijalnom i poslovnom životu. Najjednostavnije bih mogao to izraziti jednom rečenicom: “Djelovanje za dobrobit ljudi, okoline, prirode, države i planeta – bez da štetimo bilo kome.” Ali, nažalost je to mnogo lakše reći nego napraviti.

U ova “korona vremena” u mnogim se obiteljima pokazalo na kakvim temeljima su zasnovani njihovi odnosi i koliko su spremni međusobno sudjelovati i pomoći si u teškim vremenima. Pokazale su se mnoge potisnute emocije, skrivene traume, nesavladane bojazni i čak sva prikrivena agresija. Dokle god nam ide dobro, mi smo svi dobro, sve se odvija po planu. A kada se pojave problemi i izazovi, u tim situacijama obično shvatimo kakve ljude imamo oko sebe. Da li su to stvarno ljudi koji nas podržavaju, hrabre i rezoniraju s nama ili su to ljudi koji u tim iskustvima i problemima pokažu svoje pravo lice?

Ako se nastojimo kao društvo promijeniti ili još bolje – ako želimo kao društvo preživjeti, morat ćemo naučiti djelovati na način koji je s skladu sa socijalnom rezonancijom. To znači da je sve u skladu s radošću, ljubavlju, ekologijom, prirodom, prirodnim resursima, sudjelovanjem, pomoći, zdravljem, imunološkim sustavom i još bih mogao nabrajati. Socijalna rezonancija znači i da pišemo, govorimo, komuniciramo i djelujemo u skladu s najvišom istinom. To znači da ne zavodimo, ne lažemo, ne manipuliramo i ne krademo.

socialna-rezonancija-praksa-petka

U nastavku predstavljam kako zamišljam socijalnu rezonanciju u našim životima…

Socijalna rezonancija u politici

Počnimo s najaktualnijom temom u posljednja tri mjeseca – s politikom. Socijalna rezonancija u politici znači da se u svakom zakonu, prijedlogu, dekretu, mjeri ili bilo kojem pravnom aktu pitamo da li je sve to u skladu s dobrobiti za sve. To znači da kao političar ne zavodimo, ne lažemo, ne prilagođavamo podatke, ne krademo i nismo koruptivni, odnosno podmitljivi. To znači da djelujemo u najviše dobro svih uključenih i da ne gledamo na svoje financijske ili bilo koje druge interese jer smo svjesni da interesi društva kao cjeline temelje na harmoniji, pravdi i sudjelovanju.

To ujedno znači da stanovnike, bez obzira na njihova uvjerenja, misli, riječi i djela, poštujemo i da se preko različitih socijalnih mreža izražavamo kulturno, s ljubavlju i poštovanjem. Čovjek stvarno postane tužan kada vidi kako se “kulturno” izražavaju neki naši vodeći političari i kako ne znaju temelje gramatike, bontona, poštovanja, časti i razumijevanja. 🙁

Socijalna rezonancija u bankarstvu i financijama

Bankarski sistem koji bi temeljio na socijalnoj rezonanciji, bio bi takav da bi svi uključeni imali nešto od toga, ne samo bankari koji uglavnom skupljaju velike dobiti na račun zajmova i ostalih financijskih instrumenata kada iz doslovce “ništa” s nekoliko klika na računalu, stvaraju novac.

Trenutni gospodarski i bankarski sistem zasnovan je tako da temelji na potrošnji i maksimizaciji dobiti. Istovremeno se gospodarstvenici i političari ne pitaju kakva je šteta za okoliš i da se na taj način stvaraju još veće socijalne razlike između siromašnih i bogatih.

U ovome članku neću se upuštati u to kakav bi bankovni odnosno financijski sistem bio dobar jer je to iznimno kompleksna tematika. Ali – svakako je više nego očito kako je trenutni bankovni sistem daleko od toga da bi bio u skladu sa socijalnom rezonancijom.

Socijalna rezonancija u gospodarstvu i poslovanju

U svijetu gdje se djeluje po načelima socijalne rezonancije, proizvode se samo proizvodi koji su trajno obnovljivi, ne zagađuju okoliš i imaju cijene koje nisu “napuhane”. To znači da ne postoje manipulacije s cijenama, proizvodima i djelatnostima. Svaki sudionik u procesu razvoja, proizvodnje i prodaje prima poštenu zaradu, a kupac istovremeno poštenu cijenu.

U svijetu socijalne rezonancije različiti Black Friday-i« i »Cyber Monday-i« gube svoju vrijednost, namjenu i poslanstvo. Kao društvo postajemo svjesni da nisu više potrebne manipulacije cijenama, ogromni popusti i nezasitna potrošnja koja je sama sebi namjena.

I poduzetnici postaju svjesni da je potrebno prodavati proizvode po cijenama koje imaju neku vrijednost i stalnost. Ustanovio sam da je u posljednjih nekoliko godina “veliki popust” postao opće prihvaćen marketinški potez i da bez popusta i akcija ne znamo više zamisliti kupovine. Ako se proizvodu ili djelatnosti snizi cijena za 70 ili čak 90 %, onda u tom sistemu trgovanja nešto nije u redu.

Socijalna rezonancija u obiteljskom i partnerskom životu

Bez obzira na to da smo preko socijalnih mreža sve više povezani, dolazi do toga da se u našim obiteljskim i partnerskim odnosima ne znamo više međusobno povezivati, razgovarati i jednostavno biti ovdje i sada i uživati u ugodnom druženju, bez različitih elektronskih “smetnji”.

socialna-rezonancija-praksa-familija

Socijalna rezonancija u odnosima znači da smo uvijek iskreni, da znamo voljeti i da smo srdačni i da u svakoj situaciji skupimo hrabrost da kažemo ono što u određenom trenutku osjećamo, mislimo ili nas nešto boli, ograničava ili nam smeta. Naj taj način mnogi se odnosi podižu na viši nivo, jer smo cijelim srcem povezani jedni s drugima i tako varanje, laži, prijevare, manipulacije i nasilje postanu prošlost.

Socijalna rezonancija u obrazovanju

Učitelj koji živi po načelima socijalne rezonancije, svjestan je da svojim mislima, riječima i djelovanjem utječe na svakog učenika, srednjoškolaca ili studenta. Duboko u sebi zna da će uvijek djelovati tako da će sugovornika motivirati, inspirirati i s njim razgovarati na takav način da će ta osoba imati osjećaj da je zavrijedila pozornost, ljubav i poštovanje.

Na taj način uveliko bi se smanjio broj samoubojstava među mladima i istovremeno bi popravilo njihovo samopoštovanje jer bi osjećali da su vrijedni, viđeni i primljeni. Učitelj koji razume načela socijalne rezonancije djeluje tako da u svakom učeniku, srednjoškolcu ili studentu vidi ono najbolje i pomaže mu da, kao osoba u razvoju, razvije sve svoje darove, potencijale i talente.

Socijalna rezonancija u zdravstvu i farmaciji

Upotrebljavaju i razvijaju se lijekovi bez nuspojava i koji temelje na prirodnim supstancama i ljekovitom bilju. Lijekovi koji nemaju patenata i razvoj lijekova koji su štetni čovjeku, zabranjeni su. Cjepiva su samo još prošlost, jer liječnička zajednica objavi prešućenu istinu o kemijskom sustavu i saznanje da nemaju pozitivnih učinaka na zdravlje novorođenčadi, djece i odraslih.

Kako službena tako i komplementarna medicina surađuju s rukom u ruci i pomažu jedna drugoj jer je njihov cilj, po načelu socijalne rezonancije, dobro zdravlje svakog pojedinca. Tu se ne radi o maksimalnom profitu farmaceutskih poduzeća. Ne liječe se više samo simptomi, već se teži k tome da se pronađu pravi uzroci koji su doveli do pogoršanja zdravstvenog stanja određene osobe.

Socijalna rezonancija u poljoprivredi

Poljoprivreda je prirodno održiva i ekološka, bez pesticida, herbicida, umjetnih gnojila i ostalih umjetnih, odnosno kemijskih zagađivača okoline, zemlje i hrane. Uvodi se novi način poljoprivrede koji omogućava da se zemlja obnavlja bez umjetnih supstancija i da se urod povećava bez umjetnih gnojila i prskanja. Cjelokupna poljoprivreda usmjerava se tako da su proizvodi prirodno proizvedeni, puni vitamina i minerala koje biljka uzima iz zdrave i humusom bogate zemlje.

socialna-rezonancija-praksa-poljoprivreda

Poljoprivreda na takav način povećava prinos po hektaru i to je dobro za sve: seljake odnosno proizvođače, prehrambenu odnosno prerađivačku industriju i konačne potrošače odnosno kupce jer se prodaju i trže samo proizvodi koji su korisni zdravlju i hranljivi, a sve to vodi do boljeg zdravlja, više energije i manje bolesti u svijetu.

Proizvodnja, prerađivanje i distribucija hrane uređeni su tako da se svi viškovi hrane pametno upotrebljavaju i izvoze se u one dijelove svijeta gdje ljudi nemaju hranu. Naj taj način bi glad postala samo još daleka uspomena.


Sve ovo što sam naveo samo je nekoliko primjera socijalne rezonancije. Ali, ne smijemo uvijek s prstom pokazivati na političare, ekonomiste, farmaceute, liječnike… s socijalnom rezonancijom treba započeti u svim porama društva – od naših najmlađih do najstarijih članova populacije jer socijalna rezonancija nije samo imaginaran pojam, već je način života, djelovanja, komuniciranja i suosjećajnosti.

Naš planet Zemlja ni izdaleka nije prenaseljen, hrane i vode ima više nego dovoljno za sve nas ako smo, naravno, spremni djelovati na način da ne mislimo samo na sebe već i na društvo kao cjelinu. Egoizam je potrebno zamijeniti suosjećajnošću, strah i ljutnju s ljubavlju i radošću, a pomanjkanje s obiljem. Zajedno možemo mnogo više nego što mislimo u ovome trenutku. Problem je u tome što smo se udaljili od sebe, od ljudi, od prirode, od životinja, od planeta… i došlo je vrijeme da se opet zbližimo sa samim sobom, s ljudima u cijelosti, s prirodom, životinjama, s planetom. 🙂

socialna-rezonancija-praksa-djeca

Podjeli dalje ...