bolje-spavanje

Neobičan savjet za bolje spavanje

Na internetu i u različitim knjigama možeš naći brdo savjeta kako možeš poboljšati svoje spavanje i spavati duboko, opuštajuće i mirnije. Ali slijedeći savjet će te svojom jednostavnošću i neobičnošću zasigurno iznenaditi.

Pogled na čovjeka, dok on spava, jako mnogo govori o njegovom zdravstvenom stanju i energiji s kojom danju raspolaže.

Mogu tvrditi da iznimno mnogo ljudi noću spava otvorenih usta (ni ja sam nisam bio iznimka), a posljedica toga je da dišu kroz usta umjesto na nos. Ali – to nije pravilno, jer jedino pravilno disanje je disanje kroz nos. O tome sam već pisao ovdje.

Kao što sam rekao, i sam sam dugo godina disao kroz usta i to ne samo noću nego i danju. Kad sam pročitao knjigu MOĆ DISANJA licenciranog trenera Patricka Mckeowna (izdanje Akademije disanja), došao sam do potvrde onoga što sam intuitivno već znao. A to je da je jedino pravo disanje ono kroz nos.

Jedan od najneobičnijih savjeta za bolje i čvrsto spavanje i da se ujutro budimo s više energije je taj da i noću treba disati kroz nos.

I to nije sve. 😊 Nažalost, to je puno lakše reći nego činiti. Ne možemo noću svjesno kontrolirati jesu li naša usta otvorena ili zatvorena.

To da noću ne možemo kontrolirati disanja ima i pozitivnu stranu. Na taj način se naš ritam disanja usklađuje s onim prirodnim. Ili – ako kažemo drugim riječima – dišemo onako kako bi morali disati jer tada nema utjecaja svjesnog uma. Nažalost, previše puta smo sami sebe učili disati kroz usta i tako imamo i noću usta otvorena, što nije dobro jer na taj način potičemo veću dehidraciju tijela.

Ako se ujutro probudimo suhih usta, to je siguran znak da smo noću spavali otvorenih usta i disali kroz usta i ne kroz nos. Ujedno, “noćno” disanje kroz usta stvara loš zadah zbog promijenjene bakterijske mikroflore u našim ustima. To i sam dobro poznajem – bez obzira kako intenzivno bi četkao svoje zube, ujutro sam se budio suhih usta i s neprijatnim zadahom.

Nedavno sam odlučio isprobati noćni eksperiment. Ne, ne… ne radi se o nikakvoj čudesnoj krevetnoj pozi ali nešto slično. Radi se samo o tome da sam jednostavnom micropore ljepljivom trakom (imaju ju u svakoj ljekarni) zalijepio usta.

Da, točno to. Zalijepio sam usta. Znam da je ovo malo čudno čuti i na prvi pogled i nelogično. Ali – istražitelj u meni jednostavno je to želio probati.

Prvoga dana sam prije spavanja sa zalijepljenim ustima izdržao samo približno jedan sat jer nekako nije išlo da bi mirno zaspao i uz to imao zalijepljena usta (prije svega iz psihološkog razloga). Drugog dana išlo je lakše i sa zalijepljenim ustima spavao sam više od četiri sata. Kažu da u treće ide rado i tako je bilo i sa mnom jer sam treću noć neprekidno do jutra spavao sa zalijepljenim ustima.

Učinak? Nestao je neprijatan zadah iz usta, spavanje je bilo intenzivnije i posljedično sam trebao manje sati spavanja i istovremeno usta nisu bila tako suha. I sam sam bio iznenađen i tako sada do daljnjeg prakticiram neobičnu tehniku za disanje kroz nos za bolje spavanje.

Ako imaš suha usta i neprijatan zadah, onda si zasigurno prava osoba za isprobati ovu jednostavnu tehniku lijepljenja usta. Znam da će ti na početku biti malo čudno jer ćeš se pitati ima li to uopće neki smisao. Na vidjelo će izaći i neki strahovi, ali – vrijedno je pokušati.

Odabrati možeš dvije mogućnosti lijepljenja. Prva je da ljepljivom trakom zalijepiš cijela usta. Druga je da si od gore nadolje (slično kako vidiš kod gospođice na fotografiji dolje) zalijepiš s trakom micropore samo dio usta. To znači od ispod nosa, preko sredine usni i iznad brade. Ja sam probao ovaj drugi način i moram reći da je to bolje nego lijepljenje cijelih usta.

Kako bilo, važno je da su usta preko noći zatvorena i da dišeš kroz nos i na taj način uspostaviš pravilan razmjer između kisika i ugljičnog dioksida u tijelu.

Ako nakratko rezimiram prednosti “noćnog” disanja kroz nos:

  • Dublji san bez hrkanja.
  • Disanje kroz nos smanjuje broj otkucaja srca.
  • Poboljša se količina kisika u tijelu.
  • Smanji se veliki broj bakterija koje inače ulaze iz zraka preko usta u sistem za disanje.
  • Naše tijelo i um su opušteniji.
  • Imamo zdraviju usnu šupljinu bez slabog zadaha.
  • Bolja je probava što pomaže kod mršavljenja.
  • Ojača naš imunološki sistem i poboljšava se otpornost na prehlade.
  • Normalizira se krvni tlak.
zena-spava-ustna-traka
Praktična uporaba medicinske usne ljepljive trake za vrijeme spavanja.

P.S. Ako ti micropore ljepljiva traka nije OK, postoje i posebne medicinske usne ljepljive trake koje možeš naručiti ovdje.

Podjeli dalje ...